המשפט בו נאמר כי המוזיקה מחיה את הלב והנפש, מתאר מציאות נכונה ומדויקת. במצבים של כעס נוהגים לשמוע מוזיקה שקטה שתרגיע ותלטף, ואילו במצבי שמחה נגביר את הווליום במטרה להיכנס לקצב. שיפור הבריאות הנפשית והפיזית הוא אבן היסוד של תרפיה במוזיקה. בעזרת צוותים מיומנים ניתן לטפל באופן מקצועי, יעיל ונכון באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים, נפגעי נפש או בעלי פגיעות גופניות שונות.

חיבור אנושי מסייע להצלחה

התרפיה במוזיקה מאפשרת חיבור אנושי בין המטופל למטפל, וחיבור זה עשוי להוביל לשינויים משמעותיים ברובד הפיזי, הרגשי, החברתי והרוחני של המטופל.

ביצוע נכון של התהליך

במהלך הטיפול עוברים המטופלים הליך מקצועי, המשלב מספר דרכים וסגנונות מעולם המוזיקה. ילדים עם קשיי הסתגלות, קשיים בבית או מחוצה לו, מצריכים מסגרת צמודה שתאפשר התמדה יעילה ונוחה. טיפול תרפיה במוזיקה יאפשר לשפר את תפקודם של הילדים באמצעות שימוש יצירתי במוסיקה.

חשיבות סיוע בצוות מוביל

על מנת להגיע לתוצאות הנחוצות עבור כל אחד, מומלץ לקבל את הסיוע באמצעות צוות מקצועי מוביל בתחומו. חשיבות ביצוע ההנחיה הינה גבוהה. במהלך תקופת הטיפול, המטופל נעזר במטפל לצורך פיתוח קשרים חברתיים, לטיפול בחרדות, דימוי עצמי נמוך, ביטחון עצמי מעורער ובמצבים בהם קיים מצב רוח ירוד כמו דיכאון.

סבלנות היא שם המשחק

הטיפול חייב להתבצע בסבלנות יתרה, תוך כדי הקשבה למצוקות האישיות של המטופל. יתכן כי הטיפול יהיה בקבוצה או שהוא יתרחש באופן פרטני. הקשר שייווצר בין המטפל למטופל הוא בעל חשיבות מכרעת בנוגע להצלחה. ככל שהמטופל יבין כי כל מה שמתבצע נועד להועיל לו, הוא יתחבר יותר לתהליך וזה יסייע לו בסופו של עניין להתגבר על כל מכשול.

איך יודעים שכדאי להתחיל תרפיה במוזיקה?

במקרה של אירוע טראומתי, פגיעה מוחית וצרכים מיוחדים ישנה הבנה בסיסית שכדאי לנסות שיטות שונות לטיפול. הורים לילדים שאינם נמנים עם המקרים שצוינו, יצטרכו לשים לב היטב להתנהגותו של הילד. אם קיים שינוי במצב הרוח בתדירות גבוהה, בעיות התנהגות שמעיבות על היחסים ביניכם או חרדות חברתיות, ישנו סיכוי גבוה שעליכם לבחון שיטה זו.

בית הספר למוזיקה “קצב” מעניק שירות מיוחד של טיפולי תרפיה במוזיקה. באמצעות צוות מוביל בתחומו, בעל תואר שני בתחום, ניתן להגיע לתוצאות מדויקות ולשיפור באיכות החיים. בטיפולים מסוג זה, מקצועיות וניסיון היא שם המשחק, ולנו יש את היכולת לספק אותה ברמה גבוהה.